Programma 2023-2024

Bij A’DAM Music School repeteer je elke twee weken met jouw band in A’DAM Toren, kies je zelf het repertoire, treed je meerdere keren per jaar op, leer je muziek schrijven en maken en krijg je toegang tot verschillende workshops, talks en evenementen. Voor leerlingen met de Stadspas zijn deze lessen gratis.

Heb je geen Stadspas, maar vormen de kosten wel een drempel? Ook dan zijn er mogelijkheden door ons speciale sponsorprogramma. Neem contact met ons op via info@adammusicschool.nl

• Tweewekelijkse repetities in A’DAM Toren
  • Meerdere keren per jaar optreden
  • Spelen in een band onder begeleiding van topmuzikanten
  • Stadspas? Jouw individuele muzieklessen op een muziekschool of bij een docent in de buurt worden vergoed
  • Toegang tot verschillende workshops, talks en evenementen in A’DAM Toren

Proefles? Meld je hier aan.

De Bands

Bij A’DAM Music School werken we in verschillende groepen.
Elke band bestaat uit maximaal 20 leerlingen, samen vormen jullie in verschillende formaties de band.
Geen enkele groep is hetzelfde, en geen enkele leerling is hetzelfde.
Met het hele team werken we eraan om de lessen voor elke leerling zo tof mogelijk te maken.

• Mini Kids (7-9) In deze band leer je spelenderwijs kennismaken met alle instrumenten. Je leert liedjes spelen in groepsverband en treedt meerdere keren per seizoen op.
  • Kids (10-13) In deze band ga je kennis maken met verschillende instrumenten óf je verdiept je in één instrument. Je speelt bekende liedjes die jullie zelf uitkiezen en de docenten helpen met het uitzoeken van de partijen. Ook kun je aan leuke workshops en andere activiteiten meedoen.
  • Teens (14-21) In deze band speel je de meest populaire hits van nu, daarnaast ga je leren zelf liedjes te schrijven. Ook leer je meer over producties, arrangementen en samenspel. Daarnaast kun je meedoen aan workshops, en heb je toegang tot verschillende evenementen in de stad, zoals de Muzikantendag. Wil je naar een muziekopleiding? Onze docenten kunnen je helpen met de voorbereidingen.

Optredens

• Sinterklaas – In november worden alle kinderen uit Amsterdam Noord en hun ouders uitgenodigd om Sinterklaas te ontmoeten, pepernoten te eten en spelletjes te doen. De kids-band van A’DAM Music School maakt het feest compleet.
  • Kerst – Rond de kerstperiode organiseren we een klein, intiem optreden voor vrienden en familie. Ook is dit DE mogelijkheid te spelen op bedrijfsfeesten en borrels.
  • 27 april – op Koningsdag treedt A’DAM Music School altijd wel ergens op. Denk aan de NDSM-Werf, op een festival of ‘gewoon’ in A’DAM Toren.
  • 5 Mei – A’DAM Toren organiseert elk jaar een vrijheidsdiner om onze vrijheid te vieren. De leerlingen van A’DAM Music School treden hier in een kleine setting op.
  • Eindshow – Afsluiter van het seizoen in The Loft. Alle bands laten horen waar ze het hele seizoen aan gewerkt hebben en treden op met een artiest.

De instrumenten

Bij A’DAM Music School kun je de volgende instrumenten spelen:

• Zang/rap
  • Keyboard